Gwarancja na pokrycia dachowe. Co jest prawdą a co mitem
Ponad 25 lat działalności
200 pracowników
3000 odbiorców w całej Europie
Zakup pokrycia dachowego stanowi ważny etap budowy lub remontu budynku. Producenci oferują na blaszane pokrycia dachowe gearancję, stanowiącą potwierdzenie solidności i trwałości produktu. Warto jednak wiedzieć, jakie są obowiązki gwaranta i obowiązki konsumenta, gdy okaże się, że pokrycie dachowe nie spełniło Waszych oczekiwań.
Gwarancja to – obok rękojmi – podstawa złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.
Wskazuje obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. Tyle teorii.
Przy wyborze pokrycia dachowego wiele osób jako główne kryterium wyboru przyjmuje długość okresu gwarancji. Zapewne kusi nas reklama – np. GWARANCJA 50 lat . Ale co to oznacza? Czy jesteśmy bezpieczni przez te lata?
Kto z nas czyta druk gwarancji przed zakupem? Myślę, że można przyjąć iż jest to może kilka procent kupujących, a to właśnie w tym druku Gwarant określa na jakich zasadach udziela gwarancji, co obejmuje i jakie są obowiązki sprzedającego i kupującego.
Skupmy się przez chwilę na niektórych obowiązkach kupującego które mogą pojawić się w kartach gwarancyjnych:
– prawidłowe składowanie – nie za długo od daty zakupu,
– prawidłowy montaż – może się zdarzyć że muszą być użyte materiały tylko z katalogu producenta w przeciwnym razie gwarancję tracimy.
– przeglądy gwarancyjne – w ściśle określonych terminach,
– odesłanie w ściśle określonym czasie prawidłowo wypełnionej gwarancji często z podpisem i pieczątką firmy dekarskiej więc Pan X który jest dekarzem z dziada pradziada, ale nie ma zarejestrowanej firmy, już dachu nam nie położy. Przynajmniej z gwarancją.
I oczywiście druk gwarancji, przeważnie duplikatów się nie wydaje więc najlepiej ramka na ścianę. Kreatywność osób tworzących gwarancję wydaje się więc nieograniczona.
Wróćmy do jakże kuszących 50 lat gwarancji. Bez wskazywania konkretnych producentów, przeważnie mamy tutaj w uproszczeniu, podobnie jak w samochodach, gwarancję na lakier i perforacje.
Gwarancja na powłokę jest przeważnie krótka i wynosi 5 – 10 lat, na perforacje może sięgać nawet pół wieku. Tyle tylko, że partycypacja kupującego może wynieść, przy długich okresach gwarancyjnych, nawet 80 % kosztów naprawy lub wymiany pokrycia.
Tak więc, dopytujmy sprzedawcę, czytajmy warunki gwarancji przed zakupem. Czy warto przepłacić kilkanaście – kilkadziesiąt procent za długą gwarancję. Ustrzeże nas to od rozczarowań, nerwów czy niepotrzebnych kosztów.
Mogą zainteresować Cię także artykuły:
Od czego zależy wybór pokrycia dachowego – praktyczny poradnik
Wyceń online pokrycie dachowe
Przekonaj się ile możesz zaoszczędzić wybierając produkty Hanbud. Wypełnij i wyślij formularz już teraz.
Sprawdź artykuły poradnikowe
Na naszym blogu znajdziesz wiele przydatnych artykułów dotyczących wyboru pokrycia dachowego, jego prawidłowego montażu oraz konserwacji. Wszystkie teksty przygotowane zostały przez specjalistów z danej dziedziny.
Zobacz nasze katalogi produktowe
Katalogi produktowe prezentują pokrycia dachowe, sztachety metalowe, billboardy oraz profile do płyt gipsowo-kartonowych dostępne w ofercie Hanbud. Wszystkie pliki dostępne są w formacie PDF. Zachęcamy do pobierania.
Instrukcje montażu pokryć dachowych i ogrodzeń
Dzięki przygotowanym przez nas instrukcjom montażu użytkownik jest w stanie samodzielnie wykonać pokrycie dachowe oraz ogrodzenie. Wszystkie materiały napisane zostały prostym językiem, zawierają także czytelne schematy.